(Buttim) E Blok No : 1290 Kat :1
Osmangazi/Bursa
Pazartesi- Cuma 8.30 - 18.30
Çalışma Saatleri

Periyodik Bakım Programı

Periyodik Bakım Programı

  • Posted by: Pbt Pro
  • Category: Haberler, kurumsal varlık ve bakım yönetimi, Makaleler, Pbt Pro

Periyodik Bakım Programınızı geliştirmek için 10 adım

  1. Adım: Uzman bir ekip oluşturun

Bu proje üzerinde çalışmak için küçük bir uzman grubu seçin. Hem bakım hem de işletme personelinin dahil edilmesi faydalıdır. 3-4 kişilik bir grup düşünün.

  1. Adım: Ekipmanları sınıflandırın

Ekipmanı Kritik, Çok Önemli ve Önemli olarak sınıflandırın. Büyük olasılıkla Kritik kategorisinde sadece bir avuç ekipman olacaktır. Burası, organizasyondaki en önemli ekipmanlardır ve başlayacağımız yerdir.

  1. Adım: Bir kritik varlık seçin

Başlamak için, sadece bir ekipman parçası ele alın. Bu varlığa ilişkin tüm zamanlanmış Periyodik bakım etkinliklerini belirlemek için bakım yönetim sisteminden bir rapor alın.

  1. Adım: Arıza modunu belirleyin

Belirli bir ekipman parçası için arıza modunu belirleyin. Analiz edilen ekipmanın yaşa bağlı ya da yaşla ilgili olmayan bir arıza moduna sahip olup olmadığını belirleyin. Bu duruma grubun karar vermesi gerekir.

Adım 5: Görev türlerini belirleme

Geçerli ve anlamlı bir Periyodik Bakım görevi olmasını sağlamak için her bir görevi tek tek gözden geçirin. Görev türünü belirleyin. (yani, ekipmanın şartlı bir faaliyetinin incelenmesi, gizli bir arızanın muayenesi, restorasyon veya revizyon görevi veya güvenli bir ömür veya ekonomik ömür sınırına sahip bir ekipmanın çıkarılması.)

Görevin, ekipman tipi için hata moduyla aynı hizada olup olmadığını belirleyin. Cihazın yaşla ilgili olmayan bir arıza modu varsa, örneğin bir restorasyon görevi atanmamalıdır. Veya, ekipman veya bileşen yeniden inşa edilebiliyorsa, zamanlanmış bir çıkarılma görevi için herhangi bir atama yapılmamalıdır. Bu duruma grup karar vermelidir.

Adım 6: CMMS yazılımınızda ki görevleri gözden geçirin

Bakım yönetim sisteminde (CMMS) gösterildiği gibi belirli bir görevi gözden geçirin. Görevin yeterince ayrıntılı ve anlamlı olup olmadığını veya açıkları olup olmadığını ve geliştirilebileceğini belirleyin. Bakım yönetim sisteminde uygun ayarları yapın.

Anlamlı proaktif görevler çok önemlidir. İyi ve zamanında çalışmalar yapmak, ekipman ömrünü uzatacaktır. Çok daha fazlası gerektiğinde bir ekipman için yalnızca kısmi bir bakım yapmak çok az işe yarar.  Proaktif görevi daha anlamlı hale getirmek için prosedürde veya talimatlarda eklenmesi veya silinmesi gereken bir şey var mı?

Tahmini veya standart süre uygun mu? Daha iyi bir iş yapmak ve iş kalitesini artırmak için verimlilik uğrunda bu azalmalı mı, yoksa artırılmalı mı? Grup karar vermelidir.

Şimdi, aynı ekipman için, grubun tecrübesine bağlı olarak, zamanlanmış ek proaktif görevlere gerek olup olmadığını belirleyin. Bu ekipmandan ayrılmadan önce, zaman bazında atanması gereken tüm gerekli proaktif görevler tanımlanmalıdır. Yukarıdaki görevleri analiz ettikten sonra, bakım yönetim sisteminde gerekli ayarlamaları yapın.

Adım 7: Görev sıklığını kontrol edin

Periyot sıklığının doğru olup olmadığını belirleyin ve bakım yönetim sisteminde uygun ayarları yapın.

Çoğu durumda, proaktif PM görevlerinin zamanlanması bir mirasa sahiptir. Örneğin, bir zaman önceki bir ekipman parçası, öngörülen faydalı ömrünün başlarında rastgele bir arıza yaşamış olabilir. O sırada bakım yönetimi, PM görevini daha sık planlayarak, belki de iki kat daha fazla tepki vermiş olabilir. Bu senaryo beklenenden daha yaygındır. Raporunuzda bunun herhangi bir örneğini arayın. Mantıksız görünen bariz PM’leri temizleyin.

Başka bir durumda, frekansın makul göründüğünü tespit edebilirsiniz, ancak görevin güvenilirliği artırmak için bir şey yapıldığına dair hiçbir kanıt bulamazsınız. Aşağıda bunun tanımlanmasının bir yolu olduğunu göreceğiz.

PM çizelgeleme

Amacımız, PM güvenilirliğini korurken PM aralıklarını mümkün olduğunca uzatmak olduğunu unutmayın. Doğru miktarda servis gerçekleştirmek anahtardır. Çok fazla hizmet sağlamak israftır.

Örneğin, zamanlanmış bir proaktif görevin 1000 $ olduğunu varsayalım. Görevin her 6 ayda bir zamanlanması durumunda, maliyet yıllık 2.000 $ dır. Bir bakım kuruluşu keyfi olarak bir PM’nin sıklığını artırarak güvenilirliği artırabileceğini hissedebilir. Bu durumda, bir PM öne çekilebilir ve her 4 ayda bir gerçekleştirilebilir; bu, yıllık 3.000 $ veya % 50 artış anlamına gelir.

Mutlak anlamda, bu fazla olmayabilir. Ancak, önemli sayıda ekipman için bir Periyodik bakımı ileri çekmek çok maliyetli olabilir.

Yaşa bağlı arıza modlu ekipman

Zamanlanmış restorasyon işleri için, doğru sıklık, ekipmanın hizmet dışı kaldığını denetleyerek ve kalan ömre bağlı olarak bir yargıya varılarak değerlendirilebilir. Teknoloji ve ekipman tasarımı yıllar geçtikçe artmıştır ve modern ekipman için kalan ömür eski ekipmanlardan oldukça farklı olabilir.

Ekipman için belirtilen frekans 10 yıl veya daha uzun bir süre önce kurulmuşsa, çıkartılan ekipmanın kalan ömrüne kesinlikle bakmaya değer. Bu zaman alan bir uygulamadır, ancak yapılması gerekir. Restorasyon programını genişletmek, güvenilirliği etkilememekle birlikte önemli bir maliyet tasarrufu sağlayabilir.

Görüldüğü gibi, yaşa bağlı arıza modları rastgele bir arıza potansiyeli ile geldiğinden , zamana bağlı restorasyon görevini zamanlanmış bir öngörü koşullu görev ile eşleştirmek akıllıca olabilir. Aramayı deneyim ve kritikliğe dayalı yapmak zorundasınız. Duruma göre ekipmanın değiştirilmesi, hizmette zaman kullanmaktan çok daha verimli ve uygun maliyetlidir.

Motorlar, hidrolik silindirler, dişli kutuları ve benzerleri gibi bileşenlerin değişimini içeren restorasyon işleri için, ürünün yeniden inşa edilmesi için bir takip iş emri oluşturulmasını sağlar.

Planlı denetimli teçhizat

Bu, yaşa bağlı veya yaşa bağlı olmayan arıza modlarına sahip ekipmanlar için geçerlidir.

Her türlü zamanlanmış denetimler için, ister görsel ister öngörülü olsun, uygun sıklık, denetim yapılırken bir şeylerin kaç kez bulunduğunun analizi ile belirlenir.

Gözden geçirme ya da tahmin edici bir inceleme haftalık olarak yapılırsa ve bir yıl boyunca hiçbir şey bulunamazsa, sıklığı uzatmak ihtiyatlı olabilir.

Bir muayenede bulunanların görsel veya öngörücü olup olmadığını izleme, bir takip iş emri ile gerçekleştirilir. Tüm maliyetler ve iş geçmişi, takip iş emrine bağlıdır, denetim iş emrine maliyet bilgisi olmaz. Ancak, takip iş emri ve muayene iş emri arasında bir bağlantıyla, çeşitli tarihlerde belirli bir denetim için kaç takip iş emri oluşturulduğunu gösteren bir rapor oluşturulabilir. Bu, program inceleme sıklıklarının ayarlanması için dokümantasyon sağlar.

Programlı denetimlerin sıklığı hakkında bir anlam ifade etmek için takip çalışmasını atama ve izleme bir seçenek olmalıdır.

Yukarıda belirtilen frekansları analiz ettikten sonra, bakım yönetim sisteminde uygun ayarları yapmalısınız.

Adım 8: Kalan ekipman üzerinde kontroller yapın

Seçilen tüm donanımlar değerlendirilinceye kadar işleme devam edin.

Tek tek, kalan her ekipman parçası aynı şekilde analiz edilmelidir. Zaman geçtikçe daha kolaylaşacaktır. Benzerlikler görülecek ve aynı proaktif görevler ve düzeltmeler yapılacak. Bir süre sonra, işlem daha hızlı hareket edecektir.

  1. Adım: Bir hedef belirleyin

Takım için bir hedef belirleyin ve ilerleme hakkında rapor verin. Periyodik Bakım optimizasyon ekibine hedefler atanmalıdır. Haftada çok sayıda PM değerlendirilmelidir. İlerlemeyi izlemek için bir rapor oluşturulmalıdır.

Adım 10: Tamamlanma için uygunluğun belirlenmesi

Planlanmış bakımları tamamlamak için uygunluğu belirleyin. PM uyumluluğunu gösteren bir raporun planın bir parçası olmasını sağlayın.

PBT PRO ile Periyodik Bakımları kolayca programlayın ve optimize edin

Bakım yönetimi yazılımı, Periyodik Bakım ve güvenilirlik uygulamalarınızı geliştirmek için sürecin önemli bir bileşenidir. Mevcut yazılımınız çok karmaşıksa, PBT PRO, periyodik bakım programlarını ve görev sıklıklarını güncellemenizi sağlayan kullanımı kolay bir alternatiftir.

Author: Pbt Pro
Translate »