(Buttim) E Blok No : 1290 Kat :1
Osmangazi/Bursa
Pazartesi- Cuma 8.30 - 18.30
Çalışma Saatleri

Projelerde “Malzeme Yönetiminin” Verimliliği ve Karlılığı Artırmaya Etkisi

Projelerde “Malzeme Yönetiminin” Verimliliği ve Karlılığı Artırmaya Etkisi

  • Posted by: Pbt Pro
  • Category: Bakım ve Onarım Yazılımı, Genel, Haberler, kurumsal varlık ve bakım yönetimi, Makaleler, Pbt Pro

Malzeme yönetiminin rolünü keşfetmek

Günümüzde işletmeler düşük karlar, vasıflı işçi sıkıntısı, iş sahasındaki iş akışı ve organizasyonu ile ilgili sorunlar ve düşük verimlilikle karşı karşıyadır. Ancak özel bir malzeme yönetimi uygulaması bu sorunları hafifletebilir mi?

Malzeme yönetimi, iş planlaması ve organizasyonu optimizasyonuna ve tüm alet ve malzemelerin hareketine odaklanır. Bu nedenle, bu role bağlı personelin olması ve etkin bir malzeme yönetimi yazılımının kullanılması projelerin değerini ve karını artırır.

1. Programın Öncesinde Çalışma

Projeler önemli miktarda planlama gerektirir. Zayıf bir planlama domino etkisi yaratabilir ve tüm projeler bir proje yüzünden etkilenebilir. Plansız gecikmeler tüm işi kolayca programın gerisinde bırakabilir, önemli maliyetleri olabilir ve işletme için hayal kırıklığı yaratabilir. Pek çok proje çalışmaların zamanında tamamlanması için bir planlama sistemi kullanmaktadır. Ancak malzeme teslimi proje zaman çizelgesi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Tedarikçiler planlanandan daha sonra bir ürün teslim ettiğinde ekipman kurmak için zaman harcanır.

Çalışma planlarında planlayıcılar yapılacak olan işleri tanımlamak için birlikte çalışacakları malzemelerle birlikte plan yaparlar. Teslimat çizelgeleriyle ilgili konular, bir ekip olarak tanımlanır ve proaktif olarak ele alınır, böylece çalışma devam eder.

Malzeme yönetimi uygulamaları, özellikle malzeme planlayıcıları için projeleri programa uygun tutmak için yararlı bir araçtır. 24 saatlik planlayıcıyı, 1 haftalık ve 2 haftalık planlayıcıları ve aylık bir takvimi kullanarak, kısa ve uzun vadeli envanter gereksinimlerini analiz etmelerini ve malzeme teslimatlarının planlanması için satıcılarla çalışmayı sağlar.

Genel tedarikçiler, taşeronlar, esnaflar, malzeme planlamacıları ve tüm personel de dahil olmak üzere tüm tarafların, her görev için gerekli malzemelerin zamanında sipariş edilmesini ve teslim edilmesini sağlamak için etkili iletişim kurmaları çok önemlidir.

2. Yetenekli Çalışanları Destekleyin

Malzeme yönetimi pozisyonunda çalışacak personeller kritik öneme sahiptirler. Malzemelerin nasıl sipariş edileceğini ve sahaya geldiklerinde nasıl yönetilecekleri konusunda deneyimli olmaları gereklidir.

Daha iyi bir seçenek, daha büyük inşaat projelerindeki sorumluluğun arttırılması veya departman büyüdükçe daha fazla malzeme yönetimi uzmanı yetiştirmelerini ve yönetmelerini sağlamaktır. Malzeme yönetimi pozisyonunda çalışmak isteyen kişileri işe almak ve ilerleme fırsatları sağlamak önemlidir.

3. Çalışma Alanlarını Düzenli Tutun

Malzeme yönetimini planlamak, işletme envanterindeki doğru malzeme türüne ve miktarına, yaklaşmakta olan tüm görevler için doğru araçlara sahip olmasını sağlar. Malzeme yönetimi pozisyonundaki personeller, proje programlarını analiz ederler ve sahada ihtiyaç duyulan malzemeleri denetlemek ve malzemelerin ne zaman teslim edilmeleri gerektiğini bildirmek için doğrudan satıcı ve tedarikçilerle birlikte çalışırlar. Malzemeleri bir tedarikçi teslimatından veya bir depolama konteynırından kullanım alanlarına taşımak için yerinde lojistik ekibiyle birlikte çalışmalı ve çoğu zaman da tedarikçiler için gerekli malzemeleri kurmaları için tam zamanında teslimatı sağlanmalıdır.

Bazı şirketler, satıcı tarafından yönetilen bir envanter uygulayarak yerinde teslime yardımcı olmak için doğrudan tedarikçileriyle birlikte çalışır. Tedarikçiler gelir ve yüklenicinin mevcut malzemelerini ve gelecek işler için gerekli olan malzemeleri denetlerler. Satıcı tarafından yönetilen envanter, müşterilerin tedarik seviyelerini izlemelerine ve ürünün üretimini buna göre planlamalarına olanak sağlayarak tedarikçilerin verimliliği artırmasına yardımcı olur.

Bu sayede, üretimin siparişleri işleme koyma veya stokların tükenmesi konusunda endişe duymalarına gerek kalmaz. Çünkü tedarikçi stok malzemelerini anlık takip eder. Bu strateji, yüksek düzeyde iletişim ve güven gerektiren malzeme yönetimi ve satıcı / tedarikçi ilişkisi gerektirir.

Bu strateji ayrıca, açık alanda kötü etkilere maruz kalmayı veya sahadaki malzeme miktarını da azaltır. Tesiste duran malzemelerin israf potansiyeli yüksektir. Bir ürün ne kadar uzun beklerse, malzemelerin zarar görme veya kaybolma olasılığı o kadar yüksek olur.

Malzeme planlayıcıları, malzemelerin akışını devam ettirmek için satıcılar ve yerinde lojistikle yakın bir şekilde çalıştıkları için inşaat sahalarındaki fazla malzeme miktarını azaltır.

4. Verimliliği Artırın

Bir malzeme planlayıcısına sahip olmanın en büyük avantajlarından biri, tesiste yapmaları gerekli işe odaklanabilmeleridir. Şirketler, çalışanlarının verimliliğini zaman çalışmaları kullanarak, birincil işlerde, ikincil işlerde ve gereksiz işlerde ne kadar zaman harcandığını izleyerek ölçebilir.

Birincil görevler, projenin ana hatlarını oluşturan gerekli ve katma değerli işlerdir. İkincil görevler, malzemeleri kullanım alanlarına taşımak gibi projeyi destekleyici işler olarak tanımlanır. Önem derecesi düşük gereksiz işler ise, malzemenin gönderilmesini beklemek, malzemeleri bir alandan diğerine bir amaç olmadan taşımak ve bir çalışma alanı oluşturmak için temizlemek gibi gereksiz, katma değeri olmayan işler yapmak için harcanan zamandır.

Çalışma çizelgeleri, bir kişiye, üretken olmayan işlere harcadığı zaman için ne kadar para ödendiğini ve ne kadar para israf edildiğini gösterebilir. Bir müteahhit, gereksiz ve ikincil zamanı azaltma çabalarına odaklanmalı, çalışanların zamanlarını yaklaşık% 65’ini birincil işlere harcamasını sağlamalıdır.

Malzeme planlamacıları, yetenekli işçilerin boşa harcadıkları zamanın azaltılmasına ve ikincil görevlere harcanmasına yardımcı olarak tüm ekibi daha karlı hale getirir.

Author: Pbt Pro

Bir cevap yazın

Translate »